Cykliczne piosenki SM STATION już na dobre wpisały się w cotygodniową ramówkę każdego fana k-pop’u. SM Entertainment sfinalizowało właśnie pierwszy sezon projektu. Sprawdźcie, które utwory akcji osiągnęły sukces w 2016 i na początku 2017 roku. 

Projekt STATION zapowiedział założyciel wytwórni Lee Soo Man na konferencji w styczniu 2016. Głównym pomysłem akcji były kolaboracje artystów SM z muzykami i producentami spoza firmy. Nowe piosenki spod szyldu STATION słyszeliśmy co tydzień, od 3 lutego. To wtedy światło dzienne ujrzało Rain w wykonaniu liderki Girls’ Generation, Taeyeon. Kawałek jest dotychczas najbardziej dochodowym w historii projektu. Rain zadebiutowało na pierwszym miejscu koreańskiej listy Gaon i trzeciej pozycji w rankingu najlepszych światowych piosenek magazynu Billboard. Utwór jest również jedynym numerem STATION, który wygrał w programie muzycznym (14 lutego, SBS Inkigayo). Zdobył też nagrodę Bonsang na tegorocznych Golden Disk Awards, a artystka śpiewała go na gali MAMA 2016.

Oprócz kawałka Taeyeon, pierwsze miejsce w notowaniu Gaon zdobył jedynie duet Heechul’a (Super Junior) i Min Kyung Hoon’a. W teledysku do ich piosenki, Sweet Dream, wystąpiła Momo z TWICE. Blisko pierwszego miejsca na liście była również wrześniowa kolaboracja EXO i Yu Jae Seok’a, Dancing King. Utwór znalazł się na drugiej pozycji w rankingu Gaon. Do pierwszej dziesiątki notowania zakwalifikowały się również Spring Love Eric’a Nam’a i Wendy z Red Velvet (7. miejsce), No Matter What BoA i Beenzino (7.miejsce), The Day K.Will’a i Baekhyun’a z EXO (8.miejsce) oraz Always In My Heart Joy z Red Velvet i Seulong’a z 2AM (10. miejsce).

Najwyżej w rankingu Billboardu, bo na drugiej pozycji, znalazła się piosenka D.O z EXO i producenta-legendy SM, Yoo Young Jin’a – Tell Me (What Is Love), wakacyjny kawałek f(x) – All Mine oraz wspomniany wyżej Dancing King. Dobrze na liście poradziły sobie też utwory Lay’a z EXO (Monodrama – jedyny chiński kawałek w cyklu), Amber i Luny (Wave), Girls’ Generation (Sailing 0805) i kolaboracja Yoony z SNSD oraz 10cm (Deoksugung Stonewall Walkway).

Prawie do każdego utworu STATION wydano teledysk (wyjątkiem jest Inspiration Jonghyun’a z SHINee, którego widzieliśmy tylko teaser). Najczęściej oglądanym (na dzień 6 lutego 2017) jest klip do Rain Taeyeon – ma ponad 30 milionów odsłon. Niedaleko za nim jest Dancing King EXO. Trzecie miejsce należy natomiast do wspomnianej kolaboracji Heechul’a i Min Kyung Hoon’a – Sweet Dream. Dziesięć najczęściej oglądanych wideoklipów STATION na YouTube znajdziecie poniżej.

  1. TaeyeonRain
  2. EXO feat. You Jae SeokDancing King
  3. Heechul feat. Min Kyung HoonSweet Dream
  4. Tiffany feat. Simon DominicHeartbreak Hotel
  5. Wendy feat. Eric NamSpring Love
  6. Yoona feat. 10cmDeoksugung Stonewall Walkway
  7. f(x)All Mine
  8. Yuri feat. SeohyunSecret
  9. Joy feat. SeulongAlways In My Heart
  10. HyoyeonMystery

W SM STATION najczęściej brali udział członkowie EXO i Girls’ Generation (po osiem razy). Warto też zauważyć, ze oba zespoły nagrały w ramach projektu grupowe single, odpowiednio Dancing King i Sailing 0805. Grupowym kawałkiem mogą pochwalić się też f(x) (All Mine), TRAX (Road) oraz S.E.S., które w tym roku świętowały 20. rocznicę swojego debiutu (Love [story]).

Pierwszy sezon SM STATION obfitował też w ekscytujące kolaboracje. Jedną z najbardziej kolorowych i wartych zapamiętania była piosenka Born To Be Wild Hyoyeon z SNSD, Min z Miss A i Jo Kwon’a z 2AM. Artyści stworzyli tym samym nowy między-agencyjny subunit – Triple T i zadebiutowali wspólnie w M!Countdown. Nad utworem pracował twórca JYP Entertainment, Park Jin Young. W SM STATION pojawili się też reprezentanci innych wytwórni, np. Starship Entertainment. W maju usłyszeliśmy duet Baekhyun’a (EXO) i K.Willa, a w październiku Henry’ego i Soyou z Sistar. Poza tym, w projekcie zaśpiewali chociażby Joon Mi Rae, Heize, Wheein z MAMAMOO, Eric Nam, Beenzino, czy Simon Dominic. Nie można zapomnieć też o specjalnych kolaboracjach agencji ze znanymi markami. NCT 127 rozpoczęło współpracę z Coca-Cola, śpiewając koreańską wersję Taste The Feeling, piosenki przewodniej kampanii reklamowej napoju. Yuri i Seohyun z Girls’ Generation pojawiły się natomiast w reklamie Pantene z utworem Secret.

Dzięki projektowi wydano również wiele solowych utworów artystów SM Entertainment. Usłyszeliśmy tym samym piosenki w wykonaniu między innymi D.O z EXO (skomponowaną przez Yoo Young Jin’a), Amber z f(x), Jonghyun’a z SHINee, czy Hyoyeon z SNSD. Pojawili się tam również muzycy spoza SM, w tym Punch, Yoon Do Hyun i Hitchhiker.

STATION gwarantowało też kolaboracje ze znanymi producentami z Korei i świata. Usłyszeliśmy zatem piosenki autorstwa chociażby LDN Noise (My Show), Kenzie (Because of You; Pain Poem), Alesso (Years) i Steve’a Barakatt’a (Sound Of Your Heart). Wart posłuchania jest również kawałek Cho Young Soo, sławnego koreańskiego kompozytora. My Hero zaśpiewali w czerwcu 2016 roku Suho z EXO, Leeteuk z Super Junior i Kassy.

 

W marcu 2017 rozpocznie się drugi sezon SM STATION. Więcej o zmianach, jakie nas czekają przeczytacie TUTAJ.

Jakie są Wasze ulubione piosenki SM STATION z minionego sezonu? Wszystkie utwory usłyszycie na specjalnej playliście SM Entertainment na YouTube – TUTAJ.

 

źródła:(1)(2)(3)(4)(5)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.