Promocja Monster i Lucky One dobiegła końca, wystawa EXOclusive niedługo zostanie zamknięta, a za nami już pierwsze koncerty nowej trasy… Co powinniśmy wiedzieć o comebacku EXO?
AKTUALIZACJA: 31 lipca
Kolejny pobity rekord! 31 lipca zakończyły się pierwsze solowe koncerty w Seulu z nowej serii, „EXO PLANET #3 – The EXO’rDIUM”. Występy odbyły się 22, 23, 24, 29, 30 i 31 lipca. Na każde z show przyszło ponad 14 tysięcy fanów, co daje około 84 tysiące sprzedanych biletów. Co ciekawe, EXO stało się pierwszą k-popową grupą w historii, która miała aż sześć solowych koncertów w Seoul Olympic Park Gymnastics Stadium pod rząd.
Oryginalny post:
EXO pobija swoje własne rekordy – premiera „EX’ACT”
Dziewiąty dzień czerwca 2016 roku zapisał się na kartach historii grupy – światło dzienne ujrzał ich trzeci studyjny album. Jeszcze przed comebackiem zespół pokonał sam siebie. Od rozpoczęcia przedpremierowej sprzedaży zamówiono 660 tysięcy egzemplarzy krążka, który stał się najczęściej pre-order’owaną k-popową płytą w historii. To o 10 tysięcy więcej, niż „EXODUS”, dzięki czemu grupa pobiła swój własny, zeszłoroczny rekord. Album w wersji koreańskiej i chińskiej zadebiutował kolejno na pierwszej i drugiej pozycji w rankingu Gaon Weekly Album. W zestawieniu Billboard World Albums dotarł na drugie miejsce, zatem EXO było o krok od zdobycia najwyższego podium po raz trzeci (wcześniej: „XOXO” w 2013r. i „EXODUS” w 2015r.). W japońskim Oriconie najwyżej znalazła się koreańska wersja, która dotarła na 8 pozycję. Już trzy dni po premierze, płyta została najszybciej sprzedającym się krążkiem w historii koreańskiego zestawienia sprzedaży Hanteo z ponad 450 tysiącami sprzedanych (fizycznie) egzemplarzy. Po tygodniu ta liczba wzrosła do ponad 522 tysięcy sztuk. EXO tym samym kolejny raz pobiło swój własny rekord, który należał do „Sing For You”, wydanego w grudniu 2015 roku.
Podwójny singiel – Monster i Lucky One
Jak mogliście przeczytać u nas jeszcze przed premierą, „EX’ACT” jest dostępny w czterech różnych wariantach: „Monster” oraz „Lucky One” (obie w wersji koreańskiej i chińskiej). Są to także dwa tytułowe single albumu. Na Gaon Weekly Digital, zaraz po premierze, wskoczyły kolejno na pierwsze i piąte miejsce. W Billboard World Digital Songs zadebiutowały natomiast na pierwszej i trzeciej pozycji. Monster nie opuszczał czołówki przez dwa tygodnie, w tym czasie Lucky One także utrzymywało się w rankingu, jednak na niższych miejscach. EXO jest szóstym k-popowym zespołem/artystą, który tryumfował w World Digital Songs. Dołączyli do PSY (który zajmował pierwszą pozycję czterokrotnie), BIGBANG (z trzema #1), 2NE1, BTS, CL i duetu G-Dragona z Taeyangiem (wszyscy po jednym). Piosenki znalazły się wysoko także w rankingach iTunes w 7 krajach. Teledyski pojawiły się w czerwcowym TOP10 Billboardu w USA i na świecie.
EXOMENTARY LIVE
Od 6 czerwca do 3 lipca EXO urządziło dla fanów wiele transmisji na żywo. Każdy z członków zaprezentował to, co chciał. D.O gotował, Sehun bawił się ze swoim psem, a Chanyeol zaprosił EXO-L do swojego studia. Na innych filmikach mogliśmy zobaczyć, jak zespół rywalizował w grze w kręgle czy zakulisowe ujęcia. Dostęp do EXOMENTARY (pojedyncze broadcast’y i całe pakiety) wykupiono ponad milion razy. Każde z wideo jest nadal dostępne na stronie Vlive+.
Kolaboracja z W Korea i wywiad w brytyjskim Dazed & Confused
„EXOclusive” to efekt współpracy W Korea z SM Entertainment. Oprócz specjalnego wydania czasopisma, otwarta została „trójwymiarowa wystawa” dotycząca EXO. Zawiera artykuły, filmy i fotografie z sesji w W, które nie zostały wydrukowane w magazynie. Wszystko dostępne jest zarówno na stronach internetowych W Korea, jak i w SM Communication Center oraz w SMTOWN COEX Artium w Seulu. Wystawa czynna jest od 23 czerwca do 8 sierpnia. By dowiedzieć się, jak wygląda i po więcej ciekawostek, zapraszamy tu: KLIK.
Lipcowe wydanie W Korea to 54-stronnicowa edycja specjalna gazety, dostępna z dziewięcioma różnymi okładkami. Ekskluzywne fotografie przedstawiały każdego członka EXO w obiektywie innego fotografa. Więcej o sesjach pisaliśmy tutaj: KLIK.
Nasz portal miał też okazję przetłumaczyć wywiad z brytyjskiego wydania magazynu Dazed & Confused. Dostępny jest pod tym linkiem.
„EXO PLANET #3 – The EXO’rDIUM”
Z okazji nowej trasy światło dzienne ujrzały lighsticki EXO w odświeżonej wersji. Pisaliśmy o nich tutaj: KLIK. Baekhyun i Chanyeol, członkowie zespołu, nagrali specjalny filmik instruktażowy, który pokazuje jak tańczyć do Tender Love z nowymi gadżetami.
Na sierpień tego roku zaplanowany jest kolejny comeback EXO i premiera rozszerzonej wersji płyty. Czy pobije rekordy ustanowione przez „EX’ACT”? Tego dowiemy się już wkrótce!