Najnowsze EP WINNER krzyżuje znaną z wcześniejszych wydawnictw chęć do zabawy z artystyczną dojrzałością, na którą nie każdy idol może sobie pozwolić. Jak nowy kierunek muzyczny został odebrany przez odbiorców? Przeczytajcie nasze podsumowanie! 

Chociaż ostatnie albumy WINNER były niezaprzeczalnymi sukcesami komercyjnymi, wielu słuchaczy czekało na bardziej dojrzały i wysublimowany materiał. Na “CROSS” muzycy pozwolili sobie na eksperymenty z własną twórczością, które nie pasowały jednak do beztroskiego konceptu, jaki mogliśmy usłyszeć chociażby na zeszłorocznym Millions czy wydanym w maju mini-albumie “WE”. 

Tytułowy utwór, SOSO, wydaje się być niezamierzonym ukłonem w stronę wcześniejszej twórczości boysbandu. Pomimo to, ponownie mamy styczność z szeroko pojętymi relacjami damsko-męskimi i ich wpływem na nasze samopoczucie. Utwór odnosi się bezpośrednio do momentu, tuż po rozstaniu, gdy nie jesteśmy w stanie określić jak właściwie się czujemy. Zazwyczaj w takich sytuacjach pragniemy być sami oraz kwestionujemy rady ludzi, które nie zawsze wydają się pomocne. Warto podkreślić, że użyty w tytule zwrot “so-so” jest powszechnie używany w części krajów anglojęzycznych w odniesieniu do emocji oraz sytuacji, które możemy określić jako „byle jakie” czy „ani dobre, ani złe”.

Po raz pierwszy w karierze, grupa zaprezentowała klip z tak rozbudowaną fabułą. Pozornie nieistotne w odbiorze całości utworu sceny w teatralny wręcz sposób pokazują trudności, z którymi muszą zmierzać się idole oraz celebryci. Kadry, na których znajdziemy Mino symbolicznie prezentują izolację od reszty społeczeństwa. Liny oraz krępujący ruchy Yoona kaftan symbolizują pułapkę opinii publicznej. Sety Jinu nawiązują do powszechnego w ostatnich miesiącach problemu tuszowania skandali, zaś Hoony w odważny sposób prezentuje przytłoczenie oczekiwaniami oraz problemy psychiczne z jakimi, pomimo pozornego dobrobytu, zmierzają się artyści. 

Zgodnie z założeniem grupy, “CROSS” ma łączyć indywidualne upodobania i często skrajnie różne wizje artystyczne muzyków. Fanom bardziej stonowanych kawałków na pewno przypadnie do gustu OMG, czy utrzymane w stylu chill R&B DON’T BE SHY. Jedną z ciekawszych propozycji jest funkowe, porywające do zabawy DRESS UP. Prócz tego na EP znajdziemy solowy utwór Seunghoona, FLAMENCO, który stawia na popularne rytmy latynoskie oraz długo wyczekiwane WIND do Seungyoona, które charakteryzuje się stonowanymi dźwiękami EDM.

Członkowie boysbandu podczas konferencji prasowej podkreślali, że nagrali materiał, którego celem nie jest osiąganie wysokich notowań na listach przebojów. Pomimo to, w pierwszych godzinach od premiery krążka na koreańskich notowaniach zadebiutowało OMG, DRESS UP oraz tytułowe SOSO. W tym samym czasie „CROSS” stanęło na podium listy iTunes w czternastu krajach. Szczegółowe wyniki znajdziecie poniżej:

 

źródło: (1)
źródło zdjęcia: Oficjalny YouTube WINNER

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.