EXO wróciło z czwartym pełnym albumem „THE WAR”. Zespół zmienia w nim swoją stylistykę i odkrywa nowe gatunki muzyczne. Co powinniście wiedzieć o najnowszej płycie boysbandu?
Po ponad roku od wydania „EX’ACT” usłyszeliśmy kolejny pełny album EXO. Jeszcze przed debiutem nowy krążek pobił rekord na największą liczbę kopii k-popowej płyty sprzedanych przed premierą. „THE WAR” kupiono w preorderze ponad 807 tysięcy razy. Chociaż album pojawił się w sieci 18 lipca, na półki sklepów w fizycznej formie trafił dopiero dzień później. Według zestawienia Hanteo, w mniej niż 24 godziny od premiery sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy krążka.
Tytułowym kawałkiem płyty został Ko Ko Bop. Jest mieszanką reggae z EDM, co nadaje mu charakterystyczne brzmienie. W tworzenie tekstu zaangażowani byli członkowie EXO – Baekhyun, Chanyeol oraz Chen. Słowa piosenki zachęcają słuchacza do tańca, nawet jeśli inni tego nie pochwalają. SM Entertainment opisało utwór, jako wstęp do nowego wizerunku boysbandu. Jest to bowiem styl, w którym nigdy wcześniej nie słyszeliśmy i nie widzieliśmy EXO. Wideo także różni się od poprzednich teledysków grupy. Chłopcy przyznali, że każdy może interpretować klip tak, jak chce. Ogólny zarys historii to przybycie członków zespołu na Ziemię. Sceny, w których korzystają ze swoich mocy przeplatane są tanecznymi ujęciami.
- The Eve – piosenka jest wstępem do całej płyty. Stworzona w gatunku electro pop, opowiada o rozpoczęciu wojny, po której powstanie nowe EXO. Jednym z jej kompozytorów jest Henry, solista SM Entertainment.
- Ko Ko Bop
- What U Do? – utwór, którego słowa w prosty sposób wyrażają uczucia do ukochanej osoby. Słyszymy w niej dźwięki gitary, które uwydatniają uroczy tekst.
- Forever – kompozycja przygotowana przez Kenzie i LDN Noise. Popowy kawałek, w którym słyszymy dużo syntezatora i basów, a jego melodia dynamicznie się zmienia. Opowiada o miłości, która będzie trwać wiecznie.
- Diamond – mieszają się w niej dwa gatunki: hip-hop oraz R&B. Diament symbolizuje ludzkie wartości, które, tak jak ten szlachetny kamień, będą trwać wiecznie.
- Touch It – współautorem słów jej jest Chen. Jest to wesoła, taneczna piosenka. Tekst opowiada o mężczyźnie, który wpada w panikę po zobaczeniu pewnych małych gestów dziewczyny, jak na przykład zaczesywanie włosów za ucho.
- Chill – elektroniczny utwór, za którego słowa odpowiedzialny jest Chanyeol. Bohater tekstu nie potrafi oprzeć się urodzie swojej ukochanej. Na jej widok przechodzi go tytułowy „dreszcz”.
- Walk On Memories – najspokojniejsza kompozycja albumu. Opowiada o parze zakochanych, którzy podczas nocnego spaceru wspominają wspólne chwile, o których już zapomnieli.
- Going Crazy – muzykę utworu fani mogli usłyszeć już podczas jednego z koncertowych wideo podczas trasy „EXO PLANET #2 – The EXO’luXion”. Mówi o mężczyźnie, który zraniony przez kobietę, nie potrafi zdecydować czy dalej chce z nią być, czy nie.
Zarówno singiel, jak i płyta zyskały także uznanie na całym świecie. „THE WAR” trafiło na szczyt zestawienia najpopularniejszych albumów na iTunes w łącznie 41 krajach, w tym w Polsce. Ko Ko Bop oraz The Eve były natomiast najczęściej pobieranymi utworami na platformie. Zestawienie znajdziecie na grafice: (kliknij, by powiększyć)
Album i tytułowy singiel trafiły do dzienny zestawień iTunes. Płyta znalazła się na 2. miejscu w rankingu najpopularniejszych światowych płyt, a Ko Ko Bop zajęło 23. pozycję wśród najczęściej pobieranych utworów:
Z okazji comebacku, EXO zorganizowało specjalną transmisję na V LIVE. Program prowadził członek Super Junior, Shindong. Chłopcy opowiadali o wszystkich utworach na płycie, teledysku i przygotowaniach do comebacku. Pokazali także najważniejszy ruch nowej choreografii: TUTAJ. Oprócz tego, dowiedzieliśmy się w jaki sposób spędzają swój wolny czas czy jakie mają indywidualne talenty. Co ciekawe, zeszłoroczny showcase przy promocji „EX’ACT” zgromadził 1,3 miliona widzów oraz 75 milionów serc. W tym roku ich indywidualny rekord został jednak pobity – „Ko Ko Bop on One Summer Night” oglądało prawie 1,8 miliona osób, a transmisja zdobyła ponad 114 milionów serc. Na platformie znajduje się już zapis całego programu:
Całą promocję wydawnictwa, czyli wszystkie zapowiedzi klipu i teaserowe fotografie znajdziecie TUTAJ.
źródła: (1)