Jeśli lubicie mocny trap, zdecydowane flow, bezpośrednie teksty i image wzorowany na amerykańskim hip-hopie to dobrze trafiliście. Przed Wami „król koreańskiego trapu” – Keith Ape!
Chce być niepowtarzalny, a jego stylu nie można podrobić. Keith Ape (też Kid Ash), a dokładnie Lee Dong Heon jest najmłodszym członkiem koreańskiej grupy The Cohort. W pierwszym dniu 2015 roku niespodziewanie wypuścił kawałek IT G MA (Don’t Forget), który stał się viralem i odbił się szerokim echem wśród słuchaczy na całym świecie. Powstał do niego remix (LINK) z gościnnym udziałem amerykańskich raperów A$AP Ferga, Waka Flocka i Dumfoundead.
W teledysku pojawiają się elementy fluorescencyjnej grafiki, symbole koreańskiej i japońskiej waluty, popularne ubrania Bathing Ape oraz logo The Cohort. Sam Keith Ape pojawia się z butelką makkeolli (wino ryżowe) i prowadzi widzów przez cały klip. Towarzyszą mu koledzy z grupy JayAllDay, Loota, Okasian, a także Japończyk Kohh. Ich współpracę niektórzy krytycy uznali za historyczną. Keith uważa, że to właśnie od Koreańczyków zaczęła się moda na trap hip-hop. Dzięki temu kawałkowi zyskał też tytuł „króla koreańskiego trapu”.
W jednym z pierwszych nagrań na Soundcloudzie Keith Ape’a znajdziemy track amerykańskiego rapera KEN REBEL, będący prezentacją członków The Cohort. Ciężki trap miesza się tutaj z tradycyjną koreańską melodią, graną na cymbałach. Takie połączenie jest dość częstym zabiegiem, jednak to, co wyróżnia Underwater Rebels to udział charakterystycznych artystów, którzy tworzą zupełnie inny image koreańskich hip-hopowców. Teledysk został nagrany po tym, jak The Cohort pojawili się na SXWS w 2015 roku w USA. Fragmenty, na których widać uciekających ludzi to autentyczna sytuacja, ponieważ podczas kręcenia na miejsce przyjechała policja i wszyscy, w tym muzycy, musieli uciekać.
Do The Cohort oprócz Keith’a należą: Okasian, Orca Club Oscar, Kangkook, Jay Allday, Coke Jazz i Bryan Cha$e. Swój album „Orca Tape” wydali pod wytwórnią Hi-Lite Records. Panowie dumnie reprezentują swoją grupę, chociażby w The Last Orcas. Ciekawe jest, że na początku kawałka pojawiają się dźwięki przypominające nawoływanie orek lub waleni. Rytm ponownie jest powolny, wręcz ospały, a prędkości nadają mu poszczególne flow raperów.
Keith często nagrywa z Okasian. W teledysku do Helium raperzy są do siebie bardzo podobni. Prosta melodia i oszczędny, wciąż powtarzający się tekst, w łatwy sposób angażuje słuchaczy. Artyści wymieniają się wersami w refrenie i przyspieszają w swoich zwrotkach. Ponownie pojawia się też motyw orki oraz morza. Ich kawałki mają to do siebie, że w nieskomplikowany sposób serwują przyjemną i rytmiczną kompozycję, która łatwo zostaje w pamięci.
Opis jego twórczości nie obyłoby się bez duetu z popularnym młodym raperem Rich Chiggą. Ten reprezentant kanału 88rising swoją ponadprzeciętnością, młodym wiekiem i wyglądem rozkręca właśnie karierę w Stanach Zjednoczonych. Gospel utrzymane jest w zdecydowanie amerykańskim stylu tworzenia trap hip-hopu, podobnym do muzyki Chrisa Browna, Desiigner (nagrał Panda) czy Future (Mask off).
Keith Ape po raz kolejny pojawi się na festiwalu SXSW w Stanach Zjednoczonych w przyszłym roku. Rapera znajdziecie na: Facebooku, osobistym Instagramie, Instagramie CXSHXNLY. Teledyski z Keith Apem oraz The Cohort znajdziecie też na kanale 88rising (LINK do playlisty).