Girlsband SM Entertainment powrócił z krążkiem pełnym słońca, pozytywnej energii i wakacyjnego szaleństwa. Sprawdźcie wszystko, co powinniście wiedzieć o „The Red Summer”!
Tytułowe Red Flavor dziewczęta zaśpiewały już na koncercie SM TOWN w Seulu. Kawałek opowiada o miłości w czasie upalnego i szalonego lata. Za kompozycję utworu odpowiada Daniel Caesar i Ludwig Lindell. Tworzyli oni chociażby dla Super Junior-M (Swing), 4Minute (Wait a Minute), EXO-CBX (Diamond Crystal) czy Pentagon (Pretty). Przy tekście pracowała natomiast Kenzie i członkini girlsbandu, Yeri. Teledysk również sprzyja wakacyjnej atmosferze: dziewczęta imprezują, bawią się i przeprowadzają wywiady z owocami. Obejrzyjcie klip poniżej!
- 빨간 맛 (Red Flavor)
- You Better Know – elektroniczny kawałek o pozytywnym wydźwięku. Mówi, żeby dalej działać, pomimo trudności i przeciwności losu.
- Zoo – modna, tropikalna kompozycja stworzona przez LDN Noise. Dziewczęta porównują w niej miłość do zoo i dżungli: jest piękna i tajemnicza jednocześnie.
- 여름빛 (Mojito) – popowa propozycja, która opowiada o tym, że ukochana osoba sprawia, że świat wokół nas staje się lepszy.
- 바다가 들려 (Hear The Sea)– jedyny kawałek stricte w stylu 'velvet’. Ballada w średnim tempie jest nostalgiczną historią wakacyjnej miłości.
W fizycznej wersji albumu znajdziemy 80-stronicowy photobook, plakat i jedną losowo wybraną kartę z 10 możliwych. Szczegóły możecie sprawdzić w poniższej galerii:
Red Flavor bardzo dobrze poradziło sobie w koreańskich notowaniach muzycznych. Godzinę po premierze kawałek znajdował się na trzech pierwszych miejscach: na listach Genie, Bugs i Naver. Potem wspiął się już na szczyty prawie wszystkich rankingów. Wyjątkiem było Mnet, gdzie piosenka zajmowała drugą pozycję. Z utworów „strony B” najlepiej radziło sobie You Better Know, które znalazło się na drugich lokatach na Genie i Bugs. Dokładne wyniki możecie sprawdzić poniżej (dane pochodzą z 9 lipca z 6:30 i 8:30 czasu polskiego).
Na międzynarodowym iTunes najlepiej wypadł cały album. „The Red Summer” zajął pierwsze miejsce w Belize, Indonezji, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie. Z krajów europejskich najwyżej był w Finlandii – na drugiej pozycji. W USA wskoczył natomiast na 18. lokatę. Dobre wyniki krążka sprawiły, że znalazł się on w dziennym notowaniu iTunes na 6. miejscu (dane pochodzą z 9 lipca, 23:00 czasu polskiego).
źródła:(1)