EXO, zgodnie z zapowiedziami, wróciło z nowym materiałem. Czy pobije kolejne rekordy?
Po dwóch miesiącach od premiery EX’ACT na rynku pojawiło się kolejne wydawnictwo od EXO. Dokładnie o północy KST 18 sierpnia światło dzienne ujrzała rozszerzona wersja najnowszego albumu zespołu – „LOTTO„. O przedpremierowej promocji krążka informowaliśmy Was na bieżąco, jednak co wiemy już po jego debiucie?
Z tracklisty oryginalnego wydania zniknęły instrumentalne Lucky One i Monster. W zamian fani dostali 3 kompletnie nowe utwory i remix zrobiony przez LDN Noise (o których pisaliśmy w naszych Wartych Uwagi).
Lista piosenek na płycie:
- Lotto
- Lucky One
- Monster
- Artificial Love
- Can’t Bring Me Down
- Cloud 9
- Heaven
- 꿈 (She’s Dreaming)
- 백색소음 (White Noise)
- 유리어항 (One and Only)
- They Never Know
- Stronger
- Monster (LDN Noise Creeper Bass Remix)
She’s Dreaming to utwór, do którego tekst napisał Kim Jong Dae, czyli Chen. Jest senną, delikatną balladą, opowiadającą o ukochanej kobiecie, która śni o swojej miłości. Can’t Bring Me Down wydaje się jego kompletnym przeciwieństwem. Jest energiczna, ze zmiennym tempem i rytmem oraz silnym tekstem. Lotto to tytułowy singiel albumu. Został skomponowany przez LDN Noise i, zgodnie z zapowiedziami, powstały do niego wideoklipy.
Chińska wersja:
Wiadomo też już, jak prezentuje się koreańskie i chińskie fizyczne wydanie „LOTTO” (kliknij, by powiększyć):
Jest tej samej wielkości, co podstawowa wersja płyty. Zawiera photobook z nowymi fotografiami, losową kartę z jednym z członków zespołu i plakat. Zobaczcie, jak wyglądają owe plakaty w elektronicznej wersji:
Jak Lotto radzi sobie w notowaniach?
Zgodnie z przewidywaniami, najnowszy singiel EXO nie został w tyle za sukcesami Monster. Po kilku godzinach od premiery wskoczył na pierwsze miejsce w 8 najważniejszych rankingach muzycznych w Korei – Mnet, MelOn, Bugs, Olleh Music, Soribada, Genie, Naver i Monkey3. Jest to szósty „All Kill” w karierze zespołu. Poza tym, dzięki premierze „LOTTO” grupa może dopisać do swojego konta kolejny album, który sprzedał się w ponad milionie kopii. Na stan z 17 sierpnia EX’ACT kupiono 796,085 razy, a „LOTTO” pierwszego dnia nabyto w 374,280 egzemplarzach.
Na pierwsze wygrane w programach muzycznych przyjdzie jednak jeszcze czas. Póki co, pierwszy comeback stage EXO zobaczyliśmy w KBS Music Bank (możecie zobaczyć go TUTAJ). W programie tytuł piosenki zmieniony jest na Louder, ponieważ „lotto” kojarzy się z nazwą firmą i może być postrzegane jako reklama. Podobny zabieg zostanie zastosowany również w telewizji MBC oraz programach Show Champion i Music Core. W tym drugim, zespół wystąpi już w sobotę. W niedzielę zobaczymy EXO w SBS Inkigayo. Warto zaznaczyć, że Kai nie będzie uczestniczył w promocji singla w obawie przed pogorszeniem się jego stanu zdrowia.
Na koniec przypomnijmy sobie fotografie, które znalazły się w książeczce dołączonej do albumu:
Co sądzicie o comebacku EXO? Czy Lotto dorówna Monster?