MAMAMOO zdobyło bardzo dobre wyniki na światowych rankingach, pojawiając się m.in. w zestawieniu Social 50. Billboard zebrał wszystkie swoje listy i pokrótce przedstawił, jak wypadło „Red Moon”.
Piąty mini-album MAMAMOO okazał się sukcesem i kolejnym krokiem w karierze dziewczyn. W pierwszym tygodniu od premiery udało się sprzedać ok. 1000 kopii albumu, przez co „Red Moon” wylądował na 4. miejscu Billboard’s World Album. Oprócz tego, portal wspomniał o sześciu dotychczasowych pojawieniach się na liście: podczas debiutu z „Pink Funky” w 2015 roku (7. miejsce), „Melting” (8. miejsce) i „Memory” (12. miejsce) w 2016, „Purple” w 2017 roku (wtedy zespół dotarł po raz pierwszy i jedyny na szczyt rankingu) oraz „Yellow Flower” (7. miejsce) w tym roku.
Dzięki dobrym sprzedażom, MAMAMOO jest po raz pierwszy na Heatseekers Albums chart na ostatnim, 25. miejscu. Wcześniej w tym roku z żeńskich grup udało się wejść na listę jedynie TWICE oraz Red Velvet. Billboard zauważył, że trafia tam zdecydowanie mniej k-popowych wydawnictw. To ranking artystów, których wydawnictwa znalazły się poniżej setnego miejsca na Billboard 200. Dlatego nie ma tam BLACKPINK ze swoim mini-albumem „SQUARE UP”.
Dodatkowo MAMAMOO po raz piąty weszły do top 10 World Digital Song Sales. Egoistic zadebiutowało tam na 5. pozycji. Girlsband ogólnie znajdował się w rankingu już osiem razy, a najlepszy wynik osiągnął z You’re The Best, które dotarło na 3. miejsce.
Ostatnim sukcesem, o którym wspomniał Billboard, jest Social 50 chart. Dziewczyny już drugi tydzień utrzymują się na liście, chociaż w tym tygodniu spadły z 47. na 48. miejsce. Wciąż są czwartym najbardziej aktywnym, k-popowym girlsbandem na social media. W ogólnym, światowym rankingu żeńskich zespołów zajmują piąte miejsce, a wśród wszystkich koreańskich grup – piętnaste.
źródło: (1)
źródło zdjęcia: Naver StarCast