Trio z CUBE Entertainment po roku przerwy wróciło z nowym wydawnictwem. Łączy w nim muzykę z przeszłości z tą z teraźniejszości i przyszłości.
Triple H zaprezentowało 18 lipca swój drugi mini-album „REtro Futurism”. Tym razem grupa cofnęła się do muzyki sprzed 30 lat. Tytułowe RETRO FUTURE to sentymentalna podróż dla fanów „złotej ery” hip-hopu. Charakterystyczna elektroniczna melodia, która rozpoczyna się wraz z pierwszym wersem E’Dawna, to nic innego jak sampel kawałka The Message, wydanego w 1982 roku. Jego autorami są pionier DJingu, Grandmaster Flash oraz The Furious Five. Refren porywa do tańca i do śpiewania. Koncept piosenki bazuje na trendzie w sztuce, zwanym retrofuturyzmem. Polegał on na przedstawianiu wyobrażeń przyszłości. Artyści w ten sposób chcieli pokazać młode pokolenie, dla którego modnym stało się inspirowanie latami 80-tymi i 90-tymi.
Chaotyczny i dziwaczny na pierwszy rzut oka klip to nawiązanie do prześcigania się w najoryginalniejszych teledyskach, które tworzono ponad 30 lat temu. Zobaczymy więc winylowe płyty, modne ubrania nawiązujące do tamtych lat czy retro samochód. Trio przedstawia styl vintage w świeży, wyzywający i seksowny sposób.
- Feel – „poczuj to” jest głównym przesłaniem wprowadzającego kawałka. Grupa chce pokazać, że z przytupem wróciła po roku przerwy. Utwór ma również podkreślać pościg trio za modą.
- RETRO FUTURE
- Show ME – funkowa propozycja, która zachęca do zaimponowania drugiej osobie. Melodia wzbogacona jest o dźwięk zwany orchestra hit, czyli sumę kilku instrumentów orkiestry, które wspólnie tworzą zgrzyt.
- RETRO FUTURE (inst.)
Grupa zaprezentowała wideoklip z samą choreografią, która wielokrotnie nawiązuje do tekstu piosenki. W układzie znajdziemy kultowe kroki Michaela Jacksona, podstawowe ruchy hip-hopowe czy poppingowy robot-dance.
W Korei RETRO FUTURE zaraz po premierze znalazło się w czterdziestce najczęściej odsłuchiwanych utworów w czasie rzeczywistym na platformie Melon. HyunA podziękowała za zainteresowanie na swoim Instagramie.
Album jeszcze w pierwszej dobie znalazł się na pierwszych miejscach iTunes w Kazachstanie i Słowenii. (zrzut pochodzi z 19 lipca, 8:00 polskiego czasu)
Promocję „REtro Futurism” prześledzicie w poprzednim artykule.