Po prawie dziesięciu latach od premiery, Haru Haru przekroczyło barierę 100 milionów odsłon na YouTube.
Haru Haru zostało wydane w sierpniu 2008 roku jako tytułowy utwór trzeciego mini-albumu BIGBANG, „Stand Up”. Za kilka miesięcy piosenka będzie obchodzić więc swoje dziesiąte urodziny. W poprzedniej dekadzie był to jeden z najlepiej sprzedających się k-popowych singli. Kawałek nazywany jest „przełomową kompozycją” dla koreańskiego przemysłu muzycznego oraz samego boysbandu. Mimo upływu lat, Haru Haru nadal świetnie odzwierciedla to, co grupa chce przekazać swoją twórczością.
Singiel ma eksperymentalne brzmienie. Jest to taneczny, elektroniczny kawałek, który połączono z hip-hopową balladą. Tekst, autorstwa G-Dragona, jest wiadomością mężczyzny do jego ukochanej. Chociaż zakończyli swój związek i jest mu bardzo ciężko, ma nadzieję, że chociaż ona jest szczęśliwa. Bohater zdaje sobie sprawę, że złe emocje przeminą, a zostaną z nim same dobre wspomnienia. Klip Haru Haru opowiada smutną historię G-Dragona i jego dziewczyny, w którą wcieliła się Park Min Young. Udaje ona, że zdradza swojego chłopaka, by ten ją zostawił i nie dowiedział się o jej śmiertelnej chorobie. Główny bohater odkrywa jej plan, jednak jest już za późno i kobieta umiera, zanim ten dotrze do szpitala.
Na koncie członków BIGBANG jest już łącznie 13 klipów, które przekroczyły granicę 100 milionów wyświetleń. Wśród piosenek boysbandu są to: Fantastic Baby, BANG BANG BANG, Loser, FXXK IT, Let’s Not Fall In Love, Bad Boy, Blue, BAE BAE, Sober oraz Haru Haru. Oprócz nich, taką ilością wyświetleń mogą pochwalić się kawałki członków grupy: Good Boy GD i Taeyanga, Crooked G-Dragona oraz EYES, NOSE, LIPS Taeyanga.
Oprócz BIGBANG i solowych kawałków jego członków, w „klubie 100 milionów” są również PSY, BTS, 4Minute, HyunA, 2NE1, Girls’ Generation, Taeyeon, f(x), EXO, Super Junior, TWICE, BLACKPINK, Red Velvet, MOMOLAND, GOT7 oraz Chanyeol i Punch.
źródło zdjęcia: YG Entertainment
źródło: (1)