Można już śmiało powiedzeć, że SEVENTEEN w pełni porzuciło chłopięcy, rześki koncept na rzecz bardziej dojrzałych rytmów. Nowy kierunek muzyczny grupy skłania się ku dawno zapowiadanej mrocznej i mocnej wersji boysbandu.

To już trzeci pełen album w karierze SEVENTEEN. Zespół wciąż stara się z każdym nowym materiałem pokazać, że możliwości jego rozwoju są nieskończone. Tym razem po raz pierwszy widzimy grupę w koncepcie, o który wcześniej nikt ją nie podejrzewał. Tajemnicza i ponura strona boysbandu może być jego punktem zwrotnym w karierze oraz furtką do kolejnych, śmielszych pomysłów.

Fear jest odzwierciedleniem najmroczniejszej wersji SEVENTEEN. Poprzez osobiste interpretacje członków grupy co do uczucia strachu, zespół mógł wydobyć coś zupełnie nowego i przekazać to poprzez muzykę. Koreański tytuł piosenki wskazuje również na truciznę, która też ma swoje miejsce w kompozycji. Tytułowy strach, który ukrywa się w każdym z nas, zostaje wypity niczym trucizna i doprowadza do stanu agonii. Kawałek cechuje wyrazista melodia i rytm R&B, którym towarzyszą mocny bas i odpowiednio energiczne wokale.

Na „An Ode” znajduje się również HIT, które zostało wydane w sierpniu na znak początku promocji albumu. Kawałek jest utrzymany w podobnym stylu, co reszta albumu – tutaj także króluje dojrzały koncept. Jednak poprzez „dojrzały” zespół nie mówi „nudny”, a w numerze podkręcił atmosferę dudniącymi basami i syntezatorami. Przekaz był prosty – trzeba walczyć, aby uwolnić się od tego, co nas przykuwa do ziemi i nie pozwala na parcie do przodu.

Na albumie nie zabrakło oczywiście kompozycji poszczególnych unitów. Jest już niemal tradycją dla SEVENTEEN, aby na nowym krążku zawrzeć piosenki wykonane w mniejszych podgrupach, aby każdy miał szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności. Wśród 11 utworów, są to 247, Second Life, Network Love oraz Back it Up.

  1. HIT
  2. Lie Again – kawałek nagrany jest w stylu urban pop. Główny bohater tekstu kocha swoją partnerkę, jednak zostaje postawiony w sytuacji bez wyjścia i musi jej skłamać. To budzi w nim poczucie winy, bo nie chce posiadać żadnych złych wspomnień ze swoją miłością.
  3. Fear
  4. Let me hear you say – piosenka ma zadziałać jak ciężki, ciepły koc podczas jesiennych wieczorów. Jej relaksujące tony i zmieszany rytm R&B i future bass wskazują na romantyczną stronę SEVENTEEN. W tekście usłyszymy podziękowanie za wsparcie, kiedy świat dookoła się wali.
  5. 247 – utwór wykonany przez unit taneczny, czyli Hoshiego, Juna, The8 oraz Dino. Co ciekawe, piosenka różni się od poprzednich kawałków tej podgrupy. Tym razem chwytliwą, taneczną melodię zastąpiła akustyczna gitara. Tematyka krąży wokół skupienia na ukochanej osobie, której piękno chcemy uchwycić na papierze.
  6. Second Life – w tym utworze usłyszymy Wooziego, Jeonghana, Joshuę, DK oraz Seungkwana, czyli unit wokalny. Tutaj również postanowiono nieco zaszaleć i spodziewaną balladę zastąpił leniwy, hip-hopowy kawałek. Piosenka niesie ze sobą wyznanie miłości wobec jednej osoby, nawet, jeśli rozpoczęlibyśmy życie od nowa.
  7. Network Love – w numerze wzięli udział Joshua, Jun, The8 oraz Vernon. Muzyka jest ciekawym przykładem gatunku glitch, który połączono z housem oraz hip-hopem. Dzięki temu usłyszymy tutaj większą rolę wpadających w ucho syntezatorów. Tekst opowiada o dwójce ludzi, którzy żyją w różnych częściach świata, a pomimo tego czują ze sobą magiczną więź.
  8. Back it up – tym razem usłyszymy tutaj unit hip-hopowy, czyli S.Coupsa, Wonwoo, Mingyu oraz Vernona. Kawałek EDM jest kontynuacją wiadomości, którą przekazał HIT. Raperzy starają się interpretować ją we własny sposób, dodając do tego dużo własnego, hip-hopowego stylu.
  9. Lucky – kompozycja została stworzona, aby szybko wpadać w ucho poprzez funkowe podejście do melodii. Jej głównym przesłaniem jest podniesienie słuchaczy na duchu.
  10. Snap Shoot – z piosenki bije ogromna dawka pewności siebie. Także słowa utworu można określić jako nonszalanckie. Kamera często śledzi bohatera utworu, ale on to uwielbia i chce, aby jego partnerka też to poczuła. Do gatunku hip-hopu dodano tutaj elementy gospelu.
  11. Happy Ending (Korean Ver.) – album zamyka pierwszy japoński singiel grupy, który miał swoją premierę 29 maja. Numer jest połączeniem wielu stylów, jednak najbardziej słychać rockowe tony, które na japońskim rynku muzycznym są bardzo popularne.

 

Płyta otrzymała wiele uwagi, co widać było na koreańskich i międzynarodowych rankingach. Jednak wyniki światowej listy iTunes szybko przyćmiły te z ojczystego kraju. „An Ode” uplasowało się na pierwszym miejscu w 19 krajach, m.in. w Rosji, Turcji, Tajlandii, Japonii, Finlandii, Białorusi i Chile. Dzięki temu płyta znalazła się na pierwszym miejscu albumów na dzień 17 września. Zobaczcie dokładne wyniki poniżej:

 

Pierwszy comeback stage odbył się w Mnet M!Countdown, gdzie zespół wystąpił z tytułowym singlem oraz Snap Shoot. Oprócz zwyczajowego nagrania z programu, na kanale M2 zebrano fancamy wszystkich członków SEVENTEEN oraz jedno wspólne wideo, na którym można skupić się na choreografii Fear. Zobaczcie poszczególne klipy: [WSZYSCY], [S.COUPS], [JEONGHAN], [JOSHUA], [JUN], [HOSHI], [WONWOO], [WOOZI], [THE8], [MINGYU], [DK], [SEUNGKWAN], [VERNON], [DINO].

 

źródło zdjęcia: YouTube SEVENTEEN

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.