Flowsik pierwszy raz wyruszył w trasę po Europie w czerwcu tego roku. Przy okazji koncertu w Warszawie, udało nam się przeprowadzić z raperem krótki wywiad. Rozmawialiśmy o najnowszych wydawnictwach oraz jego wizji muzyki popularnej i hip-hopu zarówno w Korei, jak i USA. Zapraszamy do przeczytania naszej rozmowy z artystą!

Flowsik had his first ever European tour this June. He also visited Warsaw and on the occasion we managed to do a short interview with him. We talked about his new music and his opinion about popular music and hip-hop both in Korea and the USA.

 ENGLISH VERSION BELOW

Z pochodzenia Koreańczyk, jednak wychowywał się w Stanach Zjednoczonych, gdzie zakochał się w kulturze hip-hopowej i zaczął tworzyć muzykę. Swoją twórczość zaprezentował też w Korei. Ma na koncie wspólne utwory z artystami takimi jak Jessi, Minzy, Dok2 czy zespół JYJ. Flowsik był bohaterem dwóch odsłon „Wart Uwagi”: gdy pisaliśmy o Aziatix, a także o nim samym. Artykuły znajdziecie w odpowiednich linkach: [WU Flowsik][WU Aziatix]

Na początku czerwca Flowsik przyjechał razem z producentem Jake Kimem do Europy w ramach solowej trasy koncertowej. W ciągu tygodnia odwiedził 6 europejskich miast: Amsterdam, Kolonię, Glasgow, Sztokholm, Monachium, a także Warszawę. W naszej stolicy koncert odbył się w klubie VooDoo.

Niestety, ze względu na złą pogodę i opóźnienia lotów z Monachium, Flowsik dotarł na miejsce z trzygodzinnym opóźnieniem. O problemach na lotnisku poinformował podczas krótkiej relacji live na swoim Instagramie. Przed samym koncertem muzyk spotkał się z fanami, którzy wykupili wejściówki VIP. Mimo zmęczenia, starał się odpłacić wszystkim za czekanie, dając im mnóstwo energii ze sceny. Usłyszeliśmy: Superstar, Rap Star, Higher Plane, Go Hard, Wet, All I Need, a także jego autorską wersję Mic Drop BTS.

Polska wersja:

Jak się czujesz po zagraniu wszystkich koncertów w Europie?

Świetnie się bawiłem, to była właściwie moja pierwsza podróż do Europy. Przeżyłem wspaniały czas. Bardzo chciałbym wrócić i znowu udać się w trasę najszybciej, jak mogę.

Przywykliśmy do Flowsika, który prezentuje nam coś na miarę gangsta rapu, bazującego na ciężkich trapowych beatach. Teraz zaskoczyłeś nas All I Need, pełnym lekkiej, letniej atmosfery. Spróbowałbyś tego stylu ponownie czy jest inny, który chciałbyś zaprezentować?

Szczerze, to lubię pracować ze wszystkimi rodzajami rapu. Podoba mi się wiele różnych gatunków [muzycznych] – przypominającą lato, przyjazną muzykę, ciężki trap, boom bap rap ze wschodniego wybrzeża. Lubię robić wszystko to, co mogę. Moim celem jest pokazanie różnych stylów muzycznych. Chcę zawsze prezentować coś innego i nowego.

Na Twoją muzykę często wpływa oldschoolowy, amerykański hip-hop, lub inaczej „korzenie”.  Czy koreański rynek hip-hopowy ma do zaoferowania Stanom cokolwiek świeżego?

Sądzę, że ma! Koreański rap jest w innym języku, [więc] jego kolor jest inny. Dużo ludzi z całego świata może bawić się przy k-hip-hopie. Wielu koreańskich raperów musi jednak kontynuować tworzenie muzyki i cały czas się tam pokazywać [w Ameryce – przyp.red.]. Uważam, że to jedyny sposób, by koreański hip-hop rozprzestrzenił się na całym globie. Nie tylko ja, ale wszyscy inni raperzy muszą zrobić to samo.

Czemu koreańska muzyka jest tak popularna? To zasługa języka, muzyki, stylu?

Myślę, że języka. Koreański brzmi naprawdę świetnie podczas rapu i jest czymś innym, czymś, do czego ludzie nie są przyzwyczajeni. Sądzę, że właśnie to jest ważne: bycie nowym i innym. Uważam, że koreański hip-hop właśnie to oferuje i jestem dumny z bycia częścią tego k-hip-hopowego ruchu.

Jeżeli mógłbyś zmienić jedną rzecz w przemyśle muzycznym, nieistotne czy koreańskim czy amerykańskim, co by to było?

Chciałbym zobaczyć więcej autentycznych artystów, zobaczyć ich „prawdziwe ja”. Ostatnio zauważam wielu raperów udających kogoś, kim nie są. Sądzę, że bycie sobą to właśnie to, czym jest hip-hop. Bycie sobą, brak wstydu o to, kim się jest i bycie pewnym siebie. Chciałbym zobaczyć wszystkich artystów, którzy się do tego stosują i są ze sobą szczerzy. Jestem producentem, robię muzykę od długiego czasu, więc jestem bardzo krytyczny.

Czy jest ktokolwiek wśród muzyków, kogo uznałbyś za wschodzącą gwiazdę, amerykańską lub koreańską?

Jest pewna artystka, nazywa się Kodie Shane. Nie jest znana na koreańskim rynku, pochodzi z Ameryki. Kodie jest bardzo, bardzo młodą dziewczyną, ostatnio słucham jej muzyki, jest świetna.

Czego możemy się od ciebie spodziewać w przyszłości? Wiemy, że ostatnio dawałeś wiele wskazówek na Instagramie.

Wydam mini-album, ale jest bardziej skierowany na Amerykę. Już niedługo zaczniemy tam promocję i całą akcję marketingową. Teraz będę chciał przejść z Korei do USA.

Jak kiedyś Aziatix?

Dokładnie, jak Aziatix. Wiecie, istnieje wiele udanych crossoverów, nie tylko z Korei. Na przykład Adele, Sam Smith, Shakira, a kiedyś Ricky Martin. Jest wiele artystów, którzy pochodzą z różnych krajów i odnieśli sukces. Teraz próbuję zaistnieć muzycznie w Ameryce. Mam nadzieję, że mi się uda.

Wiemy, że hip-hop pochodzi z Ameryki, ma swoje korzenie na Bronxie. Znamy więc „amerykański styl”. W jakim kierunku może się jeszcze rozwinąć, jeśli istnieje mnóstwo źródeł inspiracji?

Myślę, że hip-hop jest globalny. Funkcjonuje na całym świecie. Dzięki niemu możesz robić to, co chcesz. Taki jest ten styl. Jeśli chcesz zmieszać go z muzyką country – możesz to zrobić! Post Malone, na przykład, osiągnął sukces mieszając te dwa style. Widzicie? Chciał to zrobić i zrobił. Tak więc hip-hop to inaczej “rób, co chcesz”. I rób to najlepiej jak potrafisz.

Jeśli miałbyś opisać swój styl, z czym chcesz mieszać hip-hop?

Ze wszystkim, z czym mogę! Na przykład All I Need ma jazzowy nastrój. Mogłem więc moje hip-hopowe serce połączyć z lekkim jazzem. Zrobiłem dubstep w Go Hard z Overwatch, EDM w Sway, moim wspólnym kawałku z Double K, Killahgramz i Vandal Rock. Ja sam lubię mieszać mój styl z wieloma innymi gatunkami i tak tworzy się coś oryginalnego. Myślę, że bycie oryginalnym jest podstawą [bycia dobrym artystą].

Bardzo dziękujemy za wywiad.

Dziękuję!

 

English version:

 

How do you feel after doing all of the concerts in Europe? 

I had such a great time here, it was actually my first time traveling through Europe. I had a wonderful time. I would love to go back again and do a tour as soon as I can.

We’ve got used to Flowsik doing something like gangsta rap based on a heavy trap beats. Now you’ve surprised us with All I Need filled with light, summer vibe. Do you want to try this style once again? Or there is another one you would like to try out?

Honestly speaking, I like to work on all of kinds of rap music. I like all sorts of genres. I like the summer-like, friendly music, the hard trap, the East Coast boom bap raps. I like doing everything I can. My goal is to show different styles. I wanna show something different and new everytime. 

Your music is often influenced by American oldschool hip-hop, „the roots”. Does Korean hip-hop market have anything fresh to offer to the U.S.?

I think they do! The rap [done] in Korean is in a different language, it’s colour is very different. A lot of people all over the world can enjoy Korean hip-hop. There has to be a lot of Korean rappers continuing to make music and continuing to go out there [to America]. I think that’s the only way Korean hip-hop will continue to spread around the globe. Not just me, but other rappers need to do same way.

Why Korean music is so popular? Is it the language, music, style?

I guess the language. Korean language sounds very cool when you rap and it’s something different, something people aren’t used to. I think that’s what is important: new and different. I think Korean hip-hop offers that and I’m glad to be a part of k-hip-hop movement.

If there was one thing you could change in music industry, no matter which one, American or Korean, what would it be?

I would like to see more genuine artists, see [them being] themselves. Lately I see a lot of rappers pretending and trying to be like other people. But I think that being yourself – that’s what hip-hop is. Being yourself, not being ashamed of who you are and being confident in yourself. I would love to see all artist do that and be genuine with themselves. I’m a producer, I did music for a very long time so I’m a very hard critic.

Is there anyone you would consider a “rising star” in hip-hop, American or Korean?

There is this female artist by the name Kodie Shane. Not very known on Korean market, she’s American. Kodie is a very, very young girl, I’ve been checking her [music] out lately, she’s great.

What we can expect from you in the future? We know that you’ve been giving out spoilers on your Instagram.

I have a mini-album coming out very soon, but it’s more targeting America. So we’ll start promotions and marketing plans there very soon. What I’m trying to do now is cross over from Korea to America.

Like Aziatix did?

Exactly, like the Aziatix. You know, there’s been a lot of successful crossovers not only from Korea, such as Adele, Sam Smith, Shakira, Ricky Martin back in the day. There’s a lot of artists who came from different countries and became successful, so what I’m trying to do I to cross over to America. I hope it goes well.

We all know that hip-hop came from America, it have it’s roots in Bronx, so we all know the “American style”. What can it develop into if there’s a lot of sources it can take inspiration from?

I think hip-hop is global. It’s all over the world. With hip-hop you get to do what you wanna do, that’s what hip-hop is. You get to be yourself and do what you want. If you want to mix hip-hop and country music – you can do that! Post Malone [for example], he successfully did a mix of country and hip-hop. See? He wanted to do that and he did it. So hip-hop is “you do what you want to do”. And you do it the best you can.

And if you’ll need to describe your style? What do you cross hip-hop with?

With as many genres as I can! If you look at All I Need, it has a jazzy colour, so I had to mix my hip-hop heart with light jazz. I did dubstep with Overwatch’s Go Hard, EDM with Sway, my collab with Double K, Killagramz and Vandal Rock. For me, I like to mix my hip-hop with many different genres and that’s how you make something original. And I think that being original is the key.

Thank you for the interview.

Thank you!

 

Chcielibyśmy podziękować Flowsikowi i producentowi Jake Kimowi za możliwość przeprowadzenia rozmowy. / We would like to thank Flowsik and the producer Jake Kim for the possibility to do the interview.

 

wywiad: Dominika Fenikowska, Aleksandra Zwolakiewicz

 

źródło zdjęcia: newspim.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.