Chociaż członkowie Stray Kids dopiero co świętowali pierwszą rocznicę debiutu, to już mogą pochwalić się bardzo pracowitym, oraz pełnym sukcesów na arenie międzynarodowej rokiem. Idąc za ciosem, grupa powróciła z nowym krążkiem, który otwiera nowy etap w twórczości grupy.  

Wraz z zakończeniem trylogii „I Am”, zespół zdecydował się ropozcząć nowy rozdział swojej kariery. „Clé 1 MIROH” otwiera bowiem nową serię, która ponownie zachęca odbiorcę do chwili zastanowienia nad otaczającym nas światem. Tym razem najmłodszy boysband JYP Entertainment skupił się ludzkich wzlotach i upadkach podczas podróży przez życie. Historia przedstawiona na albumie opiera się na stworzonym przez grupę słowie MIROH. Chociaż grupa nie zdradziła dokładnej definicji, wiemy, że pod literą „H” kryje się zarówno niebo (ang. heaven), jak i piekło (ang. hell). 

Tytułowy utwór krążka, MIROH, jest swoistym hymnem towarzyszącym Stray Kids podczas ich podróży w nowe miejsce. Pełen energii kawałek kryje w sobie wiele inspiracji kulturami innych krajów. 3RACHA potwierdziło, że charakterystyczny okrzyk, który usłyszymy w utworze to odniesienie do tradycyjnych, kongijskich utworów. Boysband przyznaje w tekście, że wybrana ścieżka była osobistym wyborem członków zespołu. W związku z tym, gotowi są zmierzyć się z każdym wyzwaniem jakie przyniesie im „miejska dżungla”. Linia melodyczna singla została utrzymana w nieco chaotycznej mieszance hip-hopu oraz EDM. Wszystko to za sprawą amerykańskiego producenta DANK, który na swoim koncie ma współpracę między innymi z Rihanną, Britney Spears czy Shakirą.

Członkowie 3RACHA przyzwyczaili nas już do swojego zaangażowania w proces powstawania nowych utworów. Osobiście brali udział w powstawaniu każdego kawałka, który trafił na krążek. Co powinniśmy o nich wiedzieć?

  1. Entrance – album otwiera wyważone połączenie bębnów obręczowych z, bliższymi twórczości Stray Kids, futurystycznymi dźwiękami. W trakcie wsłuchiwania się w słowa utworu pada kluczowe dla całego konceptu wydawnictwa zdanie w j. francuskim: „Où suis-je? Quelle est cette grande porte que je viens d’entrer?” (pl. Gdzie jestem? Przez jakie drzwi właśnie przeszedłem?). 
  2. MIROH
  3. Victory Song – jak wskazuje tytuł, członkowie boysbandu nie chcą myśleć o porażce, traktować każde wyzwanie, które przynosi im życie, bardzo poważnie. Jeszcze przed rozpoczęciem bitwy, pełni ambicji śpiewają „piosenkę zwycięstwa”. Wszystko to w towarzystwie połączenia EDM z pełnymi energii wokalami oraz wersami raperów.
  4. Maze of Memories – bohater utworu nie jest pewny dokąd zmierza jego życie oraz na jakim jego etapie właściwie się znajduje. Chociaż ma w sobie odwagę, aby zmierzyć się z przeciwnościami losu oraz kłamstwami otoczenia, momentami chce się poddać i zrezygnować z dalszej walki. Dzięki zastosowaniu prostego beatu, utwór sentymentalnie przypomina pierwsze wydawnictwa grupy.
  5. Boxer – czasami każdy z nas musi zmierzyć się z frustracją oraz poczuciem niesprawiedliwości. Często chcielibyśmy potrafić w bezstresowy sposób poradzić sobie z tymi trudnościami, niczym tytułowy bokser. O takiej właśnie postawie mówi kawałek. Bohater utworu przyznaje jednak, że zdarzają się momenty, w których przeciwnik okazuje się silniejszy od nas, ale nie jest to powód do poddawania się.
  6. Chronosaurus – każdy etap naszego życia wiąże się z nieustannym upływem czasu. Grupa pragnie przypomnieć nam tym utworem, że czas nie jest łaskawy i, że na nikogo nie będzie czekał. Zachęca odbiorcę do chwili zastanowienia się nad codzienną gonitwą, w której tkwi każdy z nas.
  7. 19 – co ciekawe, numer pierwotnie miał ukazać się już na „Mixtape”. Kawałek został napisany przez Hana, który chciał podzielić się swoimi przemyśleniami oraz obawami związanymi z wchodzeniem w dorosłe życie. Zespół ponownie porusza tematykę upływającego czasu oraz pewnej niepewności, która spotyka każdą młodą osobę. Linia melodyczna w porównaniu z wcześniejszymi kawałkami, charakteryzuje się dużo spokojniejszym, wolniejszym beatem.

Chociaż wydawnictwo nie osiągnęło wielu znaczących pozycji na koreańskich zestawieniach muzycznych, krążek może pochwalić się sukcesami w międzynarodowych serwisach streamingowych oraz na iTunes. Poniżej uchwyciliśmy dla Was zestawienie z pierwszych godzin po premierze mini-albumu. 

Dodatkowo, na oficjalnym Twitterze Stray Kids opublikowano fotografie zza kulis sesji zdjęciowej promującej album. 

 

źródło zdjęcia: Oficjalny YouTube JYP Entertainment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.