Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki Korei Południowej wybrało zespół do promowania kraju w projekcie „Creative Korea”.
Członkowie BIGBANG zostali ambasadorami kampanii promocyjnej „Creative Korea”, prowadzonej przez Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki. Projekt ma promować główną cechę bycia Koreańczykiem – kreatywność.
Zespół stanie się twarzą kampanii już w czasie tegorocznych Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Grupa będzie wspierać koreańskich sportowców, jak i brać udział w działaniach promocyjnych na rzecz „Creative Korea”. Akcja ma obejmować czasowo również Zimowe Igrzyska Olimpijskie, które w 2018 roku odbędą się właśnie w Korei Południowej, w powiecie Pjongczang.
Organizatorzy kampanii wybrali BIGBANG nie tylko ze względu na światową pozycję zespołu, liczne sukcesy na scenie muzycznej czy wielu oddanych fanów. Członkowie grupy udzielają się filantropijnie, a dochody z ich światowych tras koncertowych zostały przekazane na cele dobroczynne.
Na Facebook’u Centrum Kultury Koreańskiej w Warszawie zostały opublikowane plakaty promujące kampanię „Creative Korea”. Zobaczcie je poniżej!