Seulski unit NCT powrócił na scenę muzyczną ze swoim pierwszym pełnym albumem. Na płycie znajdziemy wiele popularnych kompozycji i świeże dla zespołu brzmienia. O czym warto wiedzieć, słuchając „Regular-Irregular”? Wszystko znajdziecie w naszym podsumowaniu!

Chłopcy z NCT 127 mają już na koncie swoje pierwsze LP. „Regular-Irregular” usłyszeliśmy w całości 12 października, jednak już wcześniej mogliśmy obejrzeć teledysk do głównej piosenki albumu w dwóch językach – angielskim i koreańskim. Pierwsza z nich to ukłon młodego boysbandu w stronę ogólnoświatowego fandomu oraz amerykańskich korzeni niektórych członków grupy. Przed premierą krążka, unit spędził swój czas w USA, gdzie udzielał wywiadów, występował z nowym kawałkiem i  pojawił się na czerwonym dywanie AMAs (więcej o tym TUTAJ). Trzeba też wspomnieć o zmienionym składzie 127 – do dziewięcioosobowej ekipy dołączył Jungwoo, który zadebiutował w NCT na początku roku.

Tytułowe Regular to piosenka, która ma wprowadzać słuchacza w dobry nastrój. SM Entertainment opisało styl kawałka jako latin trap, co ma być odpowiedzią NCT 127 na panujące obecnie trendy na muzykę z Ameryki Łacińskiej. Tekst utworu opowiada natomiast o chęci sławy i bycia bogatym. Członkowie zespołu odważnie przyznają, że różnią się od reszty społeczeństwa, więc zasługują na więcej. Chcą bardziej i lepiej czerpać z życia. Angielską wersję klipu znajdziecie TUTAJ, a koreańską poniżej:

Na „Regular-Irregular” znajdziemy łącznie 11 kawałków, w tym dwie wersje tytułowego Regular oraz numer bonusowy, jako specjalny prezent dla fanów. Warto dodać, że przy tworzeniu swoich raperskich kwestii pracowali Mark i Taeyong. Co zatem skrywa przed nami nowa płyta unitu?

  1. 지금 우리 (City 127) – krążek otwiera kompozycja w stylu urban hip-hop, przy której tworzeniu pracował także Taeyong. Aranżacją całości zajęła się natomiast grupa The Stereotypes, która już wcześniej tworzyła kawałki dla NCT (Back 2 U (AM 01:27) i Whiplash dla 127 i Go dla DREAM). Numer opowiada o spędzaniu czasu z ukochaną na spacerze po Seulu. Podczas wspólnych chwil wszystko wydaje się tak idealne, że bohaterowi numeru zdaje się, że czas stanął w miejscu.
  2. Regular (wersja koreańska)
  3. Replay (PM 01:27) – kawałek bez rapu od Marka i Taeyonga, skomponowany przez LDN Noise. Całość została stworzona w stylu electro pop w oparciu o głębokie housowe beaty, co słychać chociażby w charakterystycznych ‘dropach’. Tekst numeru krąży wokół potrzeby bycia kochanym ponad wszystko inne.
  4. Knock On – piosenka urban R&B, której lekki rytm wybija pianino Rhodesa¹. Utwór mówi o zakochaniu, które powoduje, że każdej nocy zamiast spać, myślimy o drugiej osobie. Wspominamy szczegóły jej wyglądu, zachowania czy każde wypowiedziane przez nią słowo. To wszystko budzi w bohaterze tekstu ważne pytanie – czy jego ukochana przypomina go sobie tak samo?
  5. 나의 모든 순간 (No Longer)­ – ballada Taeila, Doyounga, Jaehyuna, Jungwoo i Haechana. Jej melodia jest z początku minimalistyczna i ogranicza się jedynie do pianina oraz skrzypiec. W ramach trwania kawałka, tło muzyczne coraz bardziej się rozwija. Całość opowiada smutną historię, w której główny bohater piosenki wyznał swoją miłość swojej przyjaciółce. Nie wszystko poszło jednak tak, jak sobie wyobraził i teraz prosi ją, żeby nie zrywała znajomości, bo jest dla niego bardzo ważna.
  6. Interlude: Regular to Irregular – swoisty skit krążka, oddzielający jego części. Mają to reprezentować dwie historie zawarte w melodii – ‘regular’, która odpowiada za świat realny oraz ‘irregular’, czyli nasze sny i marzenia. W pierwszej z nich przeważają smyczki, pianino oraz lekka atmosfera, która ma zrelaksować słuchacza. Potem melodia zmienia się na bardziej futurystyczną z atmosferą pewnego niepokoju. Przy tworzeniu kawałka pracował Hitchhiker.
  7. Van (My Van) – hip-hopowy numer Taeyonga i Marka. Piosenka opowiada o codzienności członków NCT, a dokładniej o czasie, który spędzają, jeżdżąc vanem na różne aktywności. Zdradzają zatem jak „od kuchni” wygląda dzień z życia idola.
  8. 악몽 (Come Back) – szybka pozycja w stylu urban dance ze specyficznym użyciem syntezatorów. Nastrojem i ogólnym odbiorem kawałek przypomina kompozycje boysbandów z lat 90. W tekście muzycy proszą ukochaną, by do nich wróciła, bo nie potrafią bez niej funkcjonować. Porównują swoje życie do ciemności, w której tylko ona była ich światłem. Po raz pierwszy mogliśmy usłyszeć kawałek na japońskim albumie NCT 127, „Chain”, z maja tego roku. 
  9. 신기루 (Fly Away With Me) – numer urban pop, opowiadający o zakochaniu. Główny bohater piosenki opowiada, że codziennie spotyka się ze swoją drugą połówką we śnie. Jest ona dla niego tak idealna, że wydaje się ósmym cudem świata. 
  10. Regular (wersja angielska)
  11. Run Back 2 U (bonus track) – specjalny prezent dla NCTizen. To utwór, do którego w 2015 roku członkowie SMROOKIES nagrali dance practice (przypomnicie sobie go TUTAJ). Melodia składa się z wielu różnych dźwięków, auto-tune’a, ciężkich dropów i mocnego rapu. Całość opowiada o mężczyźnie, który decyduje, że będzie walczył o swoją ukochaną. Nie obchodzi go to, co zdarzyło się między nimi wcześniej, chce ją z powrotem.

Na godzinę po premierze płyty, na koreańskich notowaniach muzycznych pojawiły się prawie wszystkie kawałki z „Regular-Irregular”. W ramach upływu czasu jednak tylko niektóre z nich utrzymały się w rankingach. Tytułowe Regular najlepiej poradziło sobie na liście Bugs, gdzie było nawet na drugiej pozycji. Z piosenek ze „strony B” najlepiej wypadło City 127, chociaż podobne wyniki zaliczyły także Knock On oraz Replay. Wszystkie uwiecznione przez nas dane znajdziecie poniżej (pochodzą z 12 października z 12:30 i 16:30 czasu polskiego).

„Regular-Irregular” znacznie lepiej poradziło sobie na światowych rankingach iTunes. Płyta znalazła się na czele list w ponad 15 krajach na całym globie, w tym w Polsce. Warto też wspomnieć, że w amerykańskim notowaniu krążek wskoczył na wysokie, ósme miejsce. Dzięki tak dobrym wynikom, album przez kilka dni utrzymywał się również na podium ogólnego rankingu płyt.


Jak podoba Wam się krążek NCT 127?

 

¹Piano Rhodesa jest instrumentem elektryczno-akustycznym, nieposiadającym żadnych układów elektronicznych, które mogłyby generować dźwięk. Posiada on tylko jedną barwę, bez możliwości jej modyfikacji

 

źródło:(1)
źródło zdjęcia: YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.