Składanka najlepszych piosenek SHINee to sentymentalna podróż po całej karierze chłopaków w Japonii. Wspominanie o najlepszych chwilach zespołu jest potrzebne fanom, szczególnie po wydarzeniach sprzed kilku miesięcy. Shawole odwdzięczyli się grupie w unikalny sposób.

Wydanie albumu „SHINee THE BEST FROM NOW ON” odbiło się echem nie tylko z powodu dobrych wyników na światowych rankingach. Na dzień premiery płyty, fani wraz z oficjalnymi przedstawicielami grupy w Japonii, agencją UMJ, zorganizowali kilka akcji. Niektóre z nich posiadały mniejszy kaliber, a na inne wydano znaczną sumę pieniędzy. W rezultacie 18 kwietnia 2018 roku w Japonii został dniem SHINee.

Z pewnością można było zauważyć nagłą zmianę profilowych zdjęć u wielu osób na różnych mediach społecznościowych. Stało się to dzięki wpisowi oficjalnego japońskiego konta SHINee na Twitterze oraz Instagramie. Shawole zostali poproszeni o zmianę swojego zdjęcia na wspólną grafikę przez cały 18 kwietnia do 23:59 koreańskiego czasu.

Jeszcze wcześniej ogłoszono powstanie hashtagu #SHINeeMyBest. Zachęcano fanów, aby oznaczali tak każdy filmik, piosenkę, jej tekst czy inne materiały związane z zespołem w dowolnym języku, a najlepiej w rodzimym każdego fana. Tym sposobem miał powstać światowy trend pełen ulubionych momentów, w jakich brało udział SHINee.

Każdy tweet miał spore znaczenie. Z puli wszystkich wpisów na Twitterze wybrano pewną część, która posłużyła jako tło w reklamowej zakładce środowego wydania tytułu Asahi Shimbun, jednego z największych wydawnictw prasowych w Japonii. Tzw. „owijka” pojawiła się w pięciu oddziałach gazety w całym kraju. Inne teksty znalazły się na billboardach oraz innych formatach reklamowych.

Na premierę płyty przygotowała się również sieć sklepów muzycznych Tower Records Japan. W wielu placówkach pojawiły się ekspozycje dedykowane SHINee. Oprócz albumów, znalazły się w nich slogany przypisane zespołowi, plakaty z wcześniejszych comebacków, telewizory emitujące teledyski, balony, tablice z wiadomościami od fanów oraz inne kosmetyczne dodatki. Większość stoisk ozdobiono hashtagiem #SHINeeMyBest oraz symbolicznym hasłem „5HINee Forever”.

Najbardziej komentowanym przedsięwzięciem było zapalenie świateł w oficjalnym kolorze boysbandu w pięciu popularnych turystycznie miejscach w całej Japonii. Event nazwano „SHINee Color Jack”. W barwie Pearl Aqua zabłysła wieża w Fukuoce, wieża portowa w Kobe, wieża telewizyjna Nagoi, wieża telewizyjna Sapporo oraz Tokyo Tower. Odbyło się to 18 kwietnia o 19:00 JST (12:00 w Polsce). Przy wymienionych miejscach zebrało się wielu fanów z oficjalnymi lighstickami SHINee. Na social media wciąż pojawiają się zdjęcia upamiętniające ten moment.

Oprócz tego, Shawole zauważyli, że wieża Namsan i Lotte World także przybrały kolory zespołu. Oba budynki mieszczą się w stolicy Korei Południowej, Seulu.

O sukcesie „SHINee THE BEST FROM NOW ON” zdecydowały również rankingi muzyczne. Według Tower Records, grupa zajęła trzy miejsca na liście dziennych sprzedaży oraz dwa w rezerwacjach w dniu 17 kwietnia. Tego samego dnia oraz 18 kwietnia na Oriconie odnotowano zaś największą liczbę sprzedaży albumu. Tym samym SHINee pobiło swój własny rekord i po raz trzeci w karierze znaleźli się na szczycie japońskiej listy. Na iTunes zespół przejął pierwsze miejsca w 15 krajach: w Japonii, Rumuni, Chile, Peru, Hong Kongu, Tajwanie, Tajlandii, Malezji, na Filipinach, w Singapurze, Sri Lance, Indonezji, Katarze, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. O wynikach poinformowano na oficjalnych kontach SHINee.

 

Składanka najlepszych hitów SHINee zawiera takie piosenki, jak Sing You Song, Get The Treasure, Replay czy DxDxD. Na dwóch płytach zamieszczono 28 utworów. Tytułowym kawałkiem została ballada From Now On, na której usłyszymy głosy pięciu członków grupy. Na dołączonym dysku Blu-ray znajduje się także dokument z trasy koncertowej „SHINEE WORLD 2017 ~FIVE~”.


źródło: (1)
źródło zdjęcia: Oficjalny Twitter natalie.mu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.