Składanka najlepszych piosenek SHINee to sentymentalna podróż po całej karierze chłopaków w Japonii. Wspominanie o najlepszych chwilach zespołu jest potrzebne fanom, szczególnie po wydarzeniach sprzed kilku miesięcy. Shawole odwdzięczyli się grupie w unikalny sposób.
Wydanie albumu „SHINee THE BEST FROM NOW ON” odbiło się echem nie tylko z powodu dobrych wyników na światowych rankingach. Na dzień premiery płyty, fani wraz z oficjalnymi przedstawicielami grupy w Japonii, agencją UMJ, zorganizowali kilka akcji. Niektóre z nich posiadały mniejszy kaliber, a na inne wydano znaczną sumę pieniędzy. W rezultacie 18 kwietnia 2018 roku w Japonii został dniem SHINee.
Z pewnością można było zauważyć nagłą zmianę profilowych zdjęć u wielu osób na różnych mediach społecznościowych. Stało się to dzięki wpisowi oficjalnego japońskiego konta SHINee na Twitterze oraz Instagramie. Shawole zostali poproszeni o zmianę swojego zdjęcia na wspólną grafikę przez cały 18 kwietnia do 23:59 koreańskiego czasu.
みなさんからの想いをのせた広告、心をひとつにする5タワーのSHINeeカラージャックに続いて、SNSもみんなでジャックしませんか!?
4/18(水)0:00~23:59の間、アイコンをこの画像に変えて、SNSもSHINee一色に!!#SHINee #FromNowOn #次はSNSアイコンジャックだ #心をひとつに pic.twitter.com/EMNlBXo1hs— SHINetter シャイニッター (@shinetter) 17 April 2018
Jeszcze wcześniej ogłoszono powstanie hashtagu #SHINeeMyBest. Zachęcano fanów, aby oznaczali tak każdy filmik, piosenkę, jej tekst czy inne materiały związane z zespołem w dowolnym języku, a najlepiej w rodzimym każdego fana. Tym sposobem miał powstać światowy trend pełen ulubionych momentów, w jakich brało udział SHINee.
Każdy tweet miał spore znaczenie. Z puli wszystkich wpisów na Twitterze wybrano pewną część, która posłużyła jako tło w reklamowej zakładce środowego wydania tytułu Asahi Shimbun, jednego z największych wydawnictw prasowych w Japonii. Tzw. „owijka” pojawiła się w pięciu oddziałach gazety w całym kraju. Inne teksty znalazły się na billboardach oraz innych formatach reklamowych.
Na premierę płyty przygotowała się również sieć sklepów muzycznych Tower Records Japan. W wielu placówkach pojawiły się ekspozycje dedykowane SHINee. Oprócz albumów, znalazły się w nich slogany przypisane zespołowi, plakaty z wcześniejszych comebacków, telewizory emitujące teledyski, balony, tablice z wiadomościami od fanów oraz inne kosmetyczne dodatki. Większość stoisk ozdobiono hashtagiem #SHINeeMyBest oraz symbolicznym hasłem „5HINee Forever”.
Najbardziej komentowanym przedsięwzięciem było zapalenie świateł w oficjalnym kolorze boysbandu w pięciu popularnych turystycznie miejscach w całej Japonii. Event nazwano „SHINee Color Jack”. W barwie Pearl Aqua zabłysła wieża w Fukuoce, wieża portowa w Kobe, wieża telewizyjna Nagoi, wieża telewizyjna Sapporo oraz Tokyo Tower. Odbyło się to 18 kwietnia o 19:00 JST (12:00 w Polsce). Przy wymienionych miejscach zebrało się wielu fanów z oficjalnymi lighstickami SHINee. Na social media wciąż pojawiają się zdjęcia upamiętniające ten moment.
Oprócz tego, Shawole zauważyli, że wieża Namsan i Lotte World także przybrały kolory zespołu. Oba budynki mieszczą się w stolicy Korei Południowej, Seulu.
O sukcesie „SHINee THE BEST FROM NOW ON” zdecydowały również rankingi muzyczne. Według Tower Records, grupa zajęła trzy miejsca na liście dziennych sprzedaży oraz dwa w rezerwacjach w dniu 17 kwietnia. Tego samego dnia oraz 18 kwietnia na Oriconie odnotowano zaś największą liczbę sprzedaży albumu. Tym samym SHINee pobiło swój własny rekord i po raz trzeci w karierze znaleźli się na szczycie japońskiej listy. Na iTunes zespół przejął pierwsze miejsca w 15 krajach: w Japonii, Rumuni, Chile, Peru, Hong Kongu, Tajwanie, Tajlandii, Malezji, na Filipinach, w Singapurze, Sri Lance, Indonezji, Katarze, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. O wynikach poinformowano na oficjalnych kontach SHINee.
źródło: (1)
źródło zdjęcia: Oficjalny Twitter natalie.mu