Hasłem przewodnim debiutu i nazwą podwójnego singla jest „IT’z Different”, co dziewczyny mocno wzięły sobie do serca. Nowy girlsband JYP Entertainment z łatwością wbił się na wysokie noty rankingów muzycznych zarówno w Korei, jak i na świecie.

Na koreańskim rynku muzycznym pojawiła się nowa konkurencja, która od samego początku robi ogromne kroki w swojej karierze. ITZY to pięcioosobowy zespół z JYP Entertainment, a pierwszy girlsband agencji od czasów debiutu TWICE, obecnie najbardziej sukcesywnego zespołu w wytwórni. Nic więc dziwnego, że na barkach nowych dziewczyn spoczęła ogromna presja, ale i też ułatwienie ze strony dużej bazy fanów. Jak na razie można uznać debiut ITZY za sukces, ponieważ od samego początku grupa wzbudziła wiele zainteresowania. Przypomnijmy jej skład: Yeji jest najstarszą członkinią, a dodatkowo wokalem prowadzącym i raperką, Lia została głównym wokalem, a Ryujin przypadł tytuł centrum, głównej raperki i tancerki. Drugim wokalem prowadzącym i raperką jest Chaeryeong. Maknae ITZY nazywa się Yuna i ma podobnie rozdzielone role jak reszta, zajmuje się wokalem, tańcem i rapem. Wyznaczono ją także jako visuala grupy.

Tak duży odzew wskazał także, jak bardzo zmieniła i umocniła się „kultura streamingu” od czasów pierwszych 100 milionów wyświetleń na YouTube niektórych k-popowych zespołów. Debiutancki singiel DALLA DALLA obecnie ma ponad 36 milionów odsłon w ciągu dwóch dni od wydania. Dodatkowo w pierwszych 24 godzinach dziewczynom udało się pobić rekord wyświetleń dla nowej grupy, kiedy licznik pod teledyskiem osiągnął prawie 14 milionów, a dokładnie 13,933,725. Poprzedni rekord należał do IZ*ONE z piosenką La Vie en Rose i 4,559,202 wyświetleniami. Obecnie każda „dziesiątka” jest kolejnym rekordem dla ITZY wśród debiutanckich grup w k-popie.


DALLA DALLA jest odpowiedzią nastolatków na wszechobecną krytykę i oczekiwania innych. Głosy, które słyszymy, są pewne siebie, nie chcą dorosnąć, kochają swój styl i nie mają zamiaru zmieniać się dla czyjejś aprobaty. Szczycą się tym, że są inne. Duży nacisk położony jest właśnie na tę “inność”, ponieważ to był motyw przewodni całego wydawnictwa. Także muzykę kawałka nie można w oczywisty sposób dopasować do jednej kategorii. Wytwórnia opisała ją jako Fusion Groove, które miesza ze sobą EDM, house, hip-hop i inne gatunki. Znajdziemy tutaj wiele nagłych zmian w melodii, chociaż tempo nie zwania ani trochę. Debiut z tym kawałkiem ma rzucić światło na ogólny charakter muzyczny grupy, w który później będą celowały dziewczyny. Jest to złoty środek pomiędzy konceptem „teen crush” a „girl crush”, przez co mogą zdobyć szersze spektrum fanów.

Drugą piosenką, którą wydało ITZY, jest WANT IT?. Kawałek ma jeszcze mocniejsze brzmienie od tytułowego utworu. Rockową melodię zrównano i połączono tutaj z elektroniczną aranżacją. Głosy dziewczyn podwojono i nałożono na siebie, przez co numer nabiera jeszcze więcej energii. Skupiono się także na hip-hopowej stronie członkiń. Już przy ich przedstawieniu może zdziwić ilość raperek, ale w tutaj dziewczyny udowadniają, że ich umiejętności są nie tylko na papierze, ale i też na żywo.

DALLA DALLA od początku dobrze przyjęła się na koreańskich rankingach muzycznych. Już 1,5 godziny po cyfrowej premierze, kawałek znalazł się na pierwszym miejscu listy Bugs, trzecim Naver, piątym Genie oraz dziesiątym na Soribadzie i Melon. Później z czasem piosenka zdobywała coraz lepsze noty, a najlepiej radziła sobie o 1:30 13 lutego, gdzie była na szczycie rankingu Genie, Bugs, Mnet oraz Soribada. Poniżej przedstawiamy Wam wyniki z 19:30 i 21:30 12 lutego i 1:30 dnia następnego (godziny podane w czasie koreańskim).

Na światowym iTunes dziewczyny królowały w 10. krajach, m.in. w Malezji, Tajlandii, Singapurze i Wietnamie. W Polsce utwór najwyżej doszedł do 8. miejsca. W ogólnym rankingu piosenek na dzień 12 lutego DALLA DALLA zajęło 19. miejsce.

Portal Bugs oraz Genie podzieliło się również kilkoma zdjęciami z planu filmowego teledysku. Zobaczcie galerię poniżej:

źródło zdjęcia: YouTube JYP Entertainment

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.