TWICE po raz trzeci w tym roku wracają na koreańską scenę muzyczną z nowym materiałem. Tym razem girlsband postanowił spróbować konceptu, z jakiego znamy go najlepiej – social media. O czym opowiadają nowe piosenki zespołu oraz, jak poradziły sobie one w notowaniach? Przeczytajcie nasze podsumowanie powrotu dziewcząt z „twicetagram”, ich pierwszym pełnym albumem w karierze!
W tym roku TWICE nie miały zamiaru długo odpoczywać. Oprócz dwóch comebacków, które obfitowały w medialne aktywności i koncerty, do listy doszedł japoński debiut oraz singiel One More Time. Niedawno obchodziły także drugą rocznicę działalności, co uwieńczyły trzecim powrotem w tym roku. 30 października wydały pełen album „twicetagram”. Nazwa krążka nawiązuje do Instagrama, gdzie dziewczyny wrzucają dużo swoich selfie. Same przyznały, że to ich ulubiona forma kontaktu z fanami. Koncept social media przeciągnął się także na tytułowy numer krążka, LIKEY.
Na „twicetagram” znalazło się łącznie 13 pozycji. Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej liderka zespołu, Jihyo, opowiadała o procesie twórczym płyty. Według niej wszystkie członkinie, które miały wpływ na teksty utworów, dobrze poradziły sobie w tej roli. Stwierdziła, że brak doświadczenia w pisaniu tekstów pozwolił im na dobre przedstawienie swoich uczuć. Oprócz Black Eyed Pilseung i Jeon Goona, w produkcję płyty mieli udział m.in. e.one, earattack, Pop Time, Kiggen, Jowul, Fox Stevenson, Darren Smith, czy mr.cho.
- LIKEY
- Turtle – jedna ze spokojniejszych pozycji na albumie, nagrana w średnim tempie. Opowiada o wyznaniu dziewczyny, która czeka na swojego przyjaciela. Nie chodzi jednak o zwykłe spotkanie – wypatruje momentu, w którym jej miłostka w końcu zda sobie sprawę, że są dla siebie stworzeni. Targa nią niecierpliwość, którą musi cały czas tłumić. Porównuje ich sytuację do popularnej bajki o wyścigu żółwia i zająca.
- MISSING U – można zauważyć w niej mocne oddzielenie od prostych zwrotek, gdzie dominuje gitara, a pop rockowych refrenów. Tekst do swoich raperskich kwestii napisały Dahyun oraz Chaeyoung. Wyraża szczere niezadowolenie z powodu zerwania z drugą połówką. Wielokrotnie powtarzana jest fraza „Gdzie się podziewasz?”
- WOW – utwór mocno inspirowany stylem electro swing. Jego szybkie tempo ma podkreślać całą gamę uczuć, jakich doświadcza dziewczyna, kiedy się zakochuje. Jest zaskoczona swoją reakcją na chłopaka, co wyraża jedynie kilkoma słowami, a w tym tytułowym „wow”.
- FFW – najbardziej charakterystycznym punktem piosenki jest literowanie słowa „fast forward” (tłum. przewinięcie). W tekście dziewczyna wybiega wyobraźnią w przyszłość, gdzie jest już dorosłą kobietą, a u jej boku stoi chłopak, który obecnie jej się podoba. Niecierpliwi się i pragnie tej wizji już teraz, jednak przed szkolnymi miłostkami wciąż jeszcze długa droga.
- DING DONG – utwór opowiada o parze, która zakochała się w sobie od pierwszego wejrzenia na amerykańskim balu maturalnym. Wszystko wokół pary nagle się zatrzymuje, gdy patrzą sobie w oczy, światło pada prosto na nich, a w tle słyszą dzwony i fajerwerki. Wygląda to jak wstęp do piosenki musicalowej, gdzie dziewczyna chce w uroczy sposób zaśpiewać o swoim zadurzeniu.
- 24/7 – w pisaniu tekstu do 24/7 miały udział Jihyo i Nayeon. Poprzez skoczną melodię stylizowaną na mieszankę muzyki tropical i trapu przekonują nas, że nie musimy się martwić monotonią życia. Jeżeli codzienna rutyna nas męczy, to nie ma nic złego w zdystansowaniu się od wszystkiego i wypoczęciu.
- Look at me – utwór został napisany i skomponowany przez Hye Rim, członkinię nieistniejącego już Wonder Girls. Opowiada o nader pewnej siebie dziewczynie. Zapewnia, że jej chłopak jest kochany, a jednak częściej przekonuje o tym, że ona sama jest wyjątkowo ładna i pragnie, żeby patrzeć tylko na nią. Związek jest dla niej świetnym polem, aby podbudować swoje ego, kiedy patrzy na nią zakochany.
- ROLLIN’ – utwór jest debiutem brytyjskiego DJ-a i producenta Fox Stevensona w k-popowym świecie. Jego ciężka retro-elektroniczna propozycja odstaje od reszty utworów na albumie, nadając TWICE kolejny kolor. Tekst skupia się wokół kapryśnej dziewczyny, która nie potrafi ustalić, dlaczego nie umie opanować swoich uczuć.
- LOVE LINE – tekst jest w pełni napisany przez Jeongyeon. Kawałek w stylu electropop pokazuje nieśmiałą stronę członkiń TWICE, które marzą o perfekcyjnej miłości. Nawet jeśli chcą, to nie potrafią ukryć swojego zadurzenia i wyznają ukochanemu, że chcą razem z nim iść „ścieżką miłości”.
- Cheer up! (DON’T GIVE UP) – autorką słów jest Chaeyoung. W kompozycji usłyszymy wiele elementów, jak chociażby dzwony, które nadają jej tonu rozweselającego nastrój i atmosferę. Taki jest też cel tego utworu, gdyż dziewczęta przekonują nas, że najważniejszą osobą na świecie jesteśmy my i powinniśmy o tym pamiętać. Nie ważne, co chcemy osiągnąć, kluczowe jest to, abyśmy posiadali nadzieję i dużo motywacji, wtedy nam się uda.
- Keeping you inside of me – w piosence słyszymy głównie pianino i elektryczną gitarę. Atmosfera jest melancholijna i podniosła. TWICE śpiewają o miłości, jednak tym razem ich wyznanie nie jest spontaniczne, ani wywołane niecierpliwością. Jest to przemyślane, stałe uczucie, którego nie trzeba się wstydzić, a druga połówka traktowana jest z ogromną adoracją.
- Good night – ostatnia pozycja albumu stworzona jest po to, aby móc odpowiednio zakończyć zarówno płytę, jak i dzień. Usłyszymy w nim delikatne głosy TWICE, a nawet ich oddechy. W większości piosenek jest to element usuwany ze względu na estetykę lub styl danego utworu. Tutaj tworzy on intymną atmosferę, gdzie dziewczęta nas pytają, jak minął nam dzień i czy dobrze spaliśmy.
TWICE wciąż zajmują wysokie pozycje na koreańskich rankingach muzycznych, jednak nie zdobyły all-kill, jak w przypadku poprzednich piosenek. Poniżej przedstawiamy Wam wyniki z 19:30 KST (1,5 godziny po premierze krążka). LIKEY wskoczyło także na pierwsze miejsce listy MelOn godzinę później, a na trzecie notowania Mnet.
Dziewczętom udało się zdobyć także dobre pozycje na azjatyckim iTunes. Osiągnęły pierwsze miejsca w Hong Kongu, Filipinach, Tajwanie, Tajlandii i Wietnamie. Oprócz tego, możecie zobaczyć, jak radzi sobie One More Time, japoński singiel girlsbandu.
Nie mogło także zabraknąć zakulisowych materiałów z tworzenia photobooka do „twicetagram”. Portal Star Naver opublikował całą galerię zakulisowych zdjęć, a na V LIVE możemy zobaczyć wideo z tego dnia.