Piosenka to monolog dziewczyny skierowany do chłopaka, z którym zerwała. 11:11 to godzina, w której przypomina sobie o ukochanym i chwilach spędzonych razem. Wierzy jednak, że wreszcie zapomni o ukochanym. Nie jest to jednak typowa „break-up song”, ponieważ melodia jest lekka, delikatna, a teledysk utrzymany w jasnych barwach.
Nad muzyką czuwała między innymi Chelcee Grimes, która współpracowała z Ritą Orą, Keshą, Ollym Murs’em czy popularną ostatnio Dua Lipą. Z jej Twittera dowiemy się chociażby, że 11:11 powstało dwa lata temu w Kopenhadze, we współpracy z Christianem Vintenem.
Yes. I wrote it 2 years ago in copenhagen with @christianvinten 💓 https://t.co/dXYVRVIfwy
— Chelcee Grimes (@ChelceeGrimes) 31 października 2016
Nie było łatwo wyprzedzić zdecydowane liderki notowań – TWICE, które od dwóch tygodni bronią pierwszego miejsca. Mimo to, Taeyeon udało się trafić na szczyt siedmiu koreańskich rankingów już dzień po premierze 11:11. W ciągu ostatnich 24 godzin, teledysk wyświetlono ponad 900 tysięcy razy.